22.04.2020 Rimini - Jurnal

Azi eram in drum spre alimentara si o doamna se apropie disperata de mine si ma roaga sa o ajut sa scoata bani de la bancomat pt ca nu stie cum se procedeaza. Ma uit la ea cu circumspectie pt ca nu prea am incredere in oameni, dar inteleg ca disperarea a obligat-o sa se adreseze unei necunoscute si sa ceara ajutor intr-o chestiune delicata cum sunt banii. O intreb cum se chiama si de unde e pt ca am inteles imediat ca nu era italianca. Era Dorina, o badanta din zona Bucurestiului care lucra la Rimini si voia sa se intoarca acasa pt ca batranica pe care o ingrijea murise. S-a bucurat cand i-am spus ca si eu sunt romanca. A ridicat toti banii pe care ii avea in banca, ne-am salutat si fiecare pe drumul ei.
Dorina e unul dintre romanii care lucreaza in strainatate nevoita sa se intoarca acasa pentru ca si-a pierdut locul de munca in Italia. Sper sa nu fie tratata ca o delicventa in Romania pentru singurul motiv ca e obligata sa se intoarca acasa.

In Italia presiunea asupra spitalelor incepe sa se diminueze pe zi ce trece. Astazi s-a inregistrat un record de vindecati de covid-19 intr-o singura zi: 2.943 de persoane. La Piacenza a fost inchis spitalul militar de camp ridicat pentru a face fata epidemiei.

Cu ocazia Zilei Pamantului, va pun o poza cu o planta de glicina in apropierea casei mele din Rimini.


Au inconjurat-o cu asfalt, nu e prea ingrijita, dar reuseste de ani de zile sa gaseasca seva necesara pentru a inflori. Ganditi-va la Planeta noastra in tot ceea ce faceti, nu avem una de rezerva.

#coronavirusItalia #ziuapamantului #pandemia

Nessun commento: