12.03.2020, Rimini - jurnalul continua...

Astazi am descoperit ca pisicile mele au terminat crochetele. Din fericire, magazinele pentru animale sunt deschise (oricum le-as fi putut comanda pe multitudinea de site-uri specializate in produse pentru animale, dar ar fi trebuit sa astept 2 zile pentru livrarea acasa).

Magazinul s-a conformat ultimelor dispozitii ale guvernului si a avertizat clientii ca, datorita spatiului redus de care dispune, poate servi doar 3 clienti in acelasi timp. Restul trebuie sa astepte afara, la o distanta de 1 metru unul de celalalt.
Eram vreo 5 clienti in fata usii, extrem de disciplinati (ciudat pentru noi, italienii) unii aveau masti (eu nu, pt ca am reusit sa-mi procur doar vreo cateva masti, nu chiar cele mai adecvate, si le patrez in cazul in care o sa am cu adevarat nevoie de ele, adica daca o sa incep sa tusesc sau sa stranut din cauza alergiei de primavara).
Mi-e dor de timpurile in care, daca stranutai, ti se spunea "Noroc!". Acum efectul unui stranut ar putea provoca aceeasi reactie ca un strigat de "Allah Akbar" in contextul atacurilor teroristice de acum cativa ani. Am gasit crochetele pisicilor mele, nu lipsea nimic din magazin, deci nu are nici un rost sa fac provizii pentru ele.

Cu ocazia asta va amintesc ca animalele nu transmit virusul corona si deci nu e un motiv sa le abandonati.

Noile masuri de izolare permit deplasarea pentru a hrani si ingriji animalele din adaposturi si din coloniile de pisici. In plus, in Italia abandonul animalelor e o infractiune pedepsita cu arestul pana la 1 an si amenda de la 1.000 la 10.000 euro.

Am profitat de iesirea asta pentru a cumpara cateva produse alimentare de care aveam nevoie de la un supermarket. Si aici situatia era la fel, cu coada la intrare. Din pacate, pentru multi dintre noi idea de rand, de coada e prea abstracta, prea incredibil de neinteles. Noroc ca eu am fost obisnuita cu cozile din "epoca de aur", nu imi pierd rabdarea si ii respect pe ceilalti (cea ce multi nu au inteles, dar se vor obisnui cu timpul).

Supermarket Conad, Rimini

Randul pentru a intra la Conad
Ieri multe familii, tineri si batrani au iesit la plimbare in parc. Se pare ca unii nu au inteles ca e inspre binele lor sa ramana in casa, chiar daca vremea e frumoasa. In parc se fac intalniri, distantele se scurteaza iar noile masuri interzic in mod categoric orice tip de adunare de persoane. E posibil sa iesim din casa pentru o scurta plimbare, dar trebuie sa evitam categoric sa intalnim alte persoane.

Sper ca jurnalul meu sa va fie de folos, tineti cont de experienta italiana in gestionarea epidemiei de coronavirus si sa nu va fie teama daca vi se vor impune masuri exceptionale. Sunt necesare pentru a opri cat mai repede pandemia.

Stati acasa!

Nessun commento: