17.03.2020 Rimini - Jurnal


Astazi am fost nevoita sa ies din casa.

In jurul orei 10.30 munca noastra "linistita" la computer a fost intrerupta de o muzica insuportabila pe care cineva a pus-o intr-o casa de langa noi. Am asteptat 5 minute, in zilele astea sunt multe flash mob-uri in Italia. Dupa o melodie a urmat alta si alta. Nu a servit la nimic strigatul lui Francesco de la balcon "Basta" (in sensul de "Terminati cu muzica"). Am iesit in strada. La fereastra unei case locuita de studenti (Rimini este un mic centru universitar) au pus o boxa. I-am rugat frumos sa de-a mai incet sau sa inchida geamul pt ca ii deranjeaza pe cei care lucreaza de acasa si pe copiii care studiaza (aici se fac lectii on line, ca intr-o scoala normala).
Nu suntem in vacanta, iar virusul nu se sperie de muzica oribila cu volum asurzitor.

Situatia este alarmanta in Italia. Primarul nostru a raspuns la apelul primarului din Bergamo, unde, in ultima saptamana, au murit 385 de persoane, punandu-i la dispozitie crematoriul din Rimini. Mi-a venit un nod in gat citind acest comunicat. Moartea se insinueaza cu aroganta in orasele noastre frumoase si linistite pana acum cateva saptamani.

Milo Manara - Omagiu medicilor


Inca unora le este greu de suportat idea de a sta acasa. Ma intreb cum au reusit cei care au trait multi ani sub bombardamente, fara case, hrana si elementare servicii de igiena? Am vazut azi un mesaj de solidarietate transmis Italiei de niste copii din Haleb (Aleppo), Siria si am plans.

Multe gesturi de solidarietate ne incalzesc inimile zilnic, ca si acela al prietenilor chinezi ce traiesc la Rimini. Au fost donate spitalului din Rimini 1000 de masti FFP2 si 250 costume antiseptice.

Uniti o sa invingem dusmanul asta invizibil.


#covid19 #coronavirusItalia #osafiebine #covid19Italia #staiacasa

Nessun commento: