13.03.2020, Rimini – Dura Lex, sed lex

Probabil multi dintre voi v-ati intrebat ce se intampla daca o persoana nu respectata regulile de comportament impuse prin asa-numitul decret italian “Eu Stau Acasa”.

Biserica Sant'Agostino, Rimini



Inainte de toate, o sa va explic care e procedura pentru a putea iesi din casa.

E obligatoriu sa avem cu noi o declaratie pe propria raspundere in care se indica:

     ▪︎ traseul pe care intentionam sa-l urmam, deci de unde provenim si unde avem intentia sa ajungem
     ▪︎ faptul ca suntem la cunostinta de masurile restrictive pentru limitarea contagiunii prevazute in Decret
     ▪︎ motivul iesirii din casa, adica :
               - urgente de serviciu
               - situatii de necesitate (cumparare de alimente, medicamente, hrana pt animale, produse de igiena personala si a casei, produse necesare bunei functionari a unui computer, cartele telefonice, becuri, etc sau asistenta unei persoane in varsta sau care nu poate iesi din casa)
              - probleme de sanatate

Cei care dau informatii false risca inchisoarea pana la 3 luni sau o amenda de 206 euro. La fel si cei care nu respecta distanta de 1 metru intre o persoana si alta sau cei care formeaza grupuri de persoane.

Persoana care are febră, tuse și alte simptoame asociate cu Covid-19 trebuie sa stea in carantina (deci fara posibilitatea de a iesi din casa). In caz contrar risca, in afara incalcarii normelor legate de masurile restrictive, un proces pentru vatamare corporala sau tentativa de vatamare corporala. Dacă aceasta persoana ar infecta persoane în vârstă sau alte persoane vulnerabile provocand moartea acestora, acuzația ar putea fi transformată în omor intentionat, pedepsit cu inchisoarea de minim 21 de ani.

Aceasi pedeapsa risca si cel care a avut contacte cu persoane pozitive la coronavirus si continua sa aiba rapurturi sociale sau sa lucreze cu altre persoane, fara sa ia masurile adecvate de prevenire sau fara a-i informa pe ceilalti. Se risca infectarea altor persoane si moartea lor, nu e de glumit.

Persoana care stie ca e pozitiva la covid-19 si nu comunica acest lucru nimanui, iesind din casa fara probleme, risca condamna pentru tentativa de vatamare corporala sau tentativa de omor daca intra in contact cu persoane in varsta sau vulnerabile. Se poate ajunge pana la condamna pt omor intentionat daca aceste persoane decedeaza.

Sper sa fi fost suficient de clara.

Ce vad de pe terasa mea - Rimini - acoperisuri
Eu inca nu am fost oprita de fortele de ordine, dar multe persoane au fost oprite si controlate, unele au fost amendate pentru ca formau un grup.

Rimini - in departare se vede San Marino

In rest vad ca lumea incepe sa inteleaga ca e mai bine sa ramana acasa. Eu am noroc ca locuiesc in centrul istoric al orasului Rimini pentru ca am la dispozitie, in afara de 3 supermarketuri alimentare, cateva macelarii si mici magazine alimentare, 2 magazine care vand paine si produse de patiserie. Nu am nevoie sa ma deplasez cu masina si profit pentru a face o plimbare. Nu am de ce sa ma plang, am la dispozitie o terasa deasupra casei (va pun cateva poze cu privelistea de acolo) si mi-am scos de la naftalina cicletta. Asa ca, din cand in cand, fac un pic de sport caznic.
Rimini, centrul istoric
O ultima stire: astazi primarul nostru a decis sa ne inchida toate parcurile si accesul la plaja pentru ca multi utilizeaza aceste locuri pentru a se intalni.

Nessun commento: