18.03.2020 Rimini - Jurnal

Am evadat!!! As fi ramas in casa, dar am frigiderul gol. Dupa ce am completat declaratia pe propria raspundere necesara in caz de control din partea fortelor de ordine, m-am indreptat spre magazinul alimentar cel mai aproape de casa noastra (vreo 4 minute de mers pe jos). Cu ocazia asta am facut un video pe care-l pun mai jos.

E foarte putina lume pe strada, iar cei de la alimentara mi-au confirmat ca vin putine persoane sa se aprovizioneze. Mai bine asa, inseamna ca riminezii au inteles ca e mai bine sa stea acasa.

In centrul istoric din Rimini unde locuiesc eu se respira o atmosfera ciudata, de parca ar fi mereu duminica dimineata. Orasul a adormit, ca o pisica la soare. Din cand in cand e trezit doar de sunetul clopotelor, de sirenele salvarilor sau ale politiei, de ciripitul pescarusilor, cate un latrat de caine sau un curier care poarta pachete.

Astazi ar fi fost o mare sarbatoare la Rimini. In fiecare an se organizeaza cu ocazia zilei Sfantului Giuseppe un foc urias pe malul marii. Se numeste la Fogheraccia. Participa mari si mici. Se ard ramurile uscate din gradini, lemne, vechituri. E o traditie importanta din folclorul riminez la care a trebuit sa renuntam anul asta. Nu-i nimic, o sa sarbatorim anul viitor pentru ca acum trebuie sa #stamacasa.

In video: Rimini, centrul istoric, 18 martie 2020, ore 18.00


Veste trista: astazi in Italia au murit 475 persoane contagiate de virusul corona.

#covid19 #coronavirusItalia #pandemia #covid19Italia #osafiebine #staiacasa




Nessun commento: